Som vilken dag som helst

Man säger ju att alla stunder är olika. Visst, det är sant, men ibland känns det som att det hela tiden är bara samma saker som händer. Tråktråktråk.
Sedan jag kom hem från skolan har jag suttit här och försökt plugga. Och det har verkligen inte gått. Jag vet inte vad det är med mig, om jag hade pluggat effektivt från att jag kom hem kanske jag skulle ha kunnat det mesta nu. Men nono, jag sitter här som en idiot och bara låter tiden gå. Kanske kollar nånting på datorn, kanske inte. Och ångrar den där halva muffinsen jag åt, usch  nu mår jag väldigt illa. Men det är en liten stund till dansen, tur det! Annars skulle jag bergis kräkas ...
Idag opererades mormor för sin artros. Åh vad jag tycker synd om henne , har tänkt på henne hela dagen. Och hon har fortfarande inte kommit hem, de hade visst sövt henne? Men nu är mamma och ska kanske hämta henne iallafall.
Igår skrev jag en lista på saker som ska göras idag, gissa hur många jag har lyckats med? Noll! Jag är så seg ibland, och så sitter jag där och tänker hur misslyckad jag är. Gör inte något åt det heller... Men nu ska jag fan ta och plugga, helt seriöst! Jag stänger nog av datorn också... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0