Linköping

Idag var jag och pappa hos farmor och farfar. Det var roligt !
På morgonen ringde Lasse och sa att han och Christoffer hade försovit sig och alltså missat bussen som skulle gå till Västerås. Och biljetterna var betalda, så ja, det blev lite slösade pengar. Men pappa och jag kom till stationen i god tid , och gick in på pressbyrån och köpte en caffe latte till mig. Sen satte vi oss där och väntade tills tåget kom.
 Resan var lång, 2,5 timmar. Men när vi kom dit kom Tomas (pappas bror) springande. Sen åkte vi hem till farmor och farfar.
 Farmor var hemma från det där hemmet för tillfället, och var relativt pigg. Hon såg glad ut när vi kom och vi kunde prata med henne en hel del. Eftersom att Lasse och Christoffer skulle komma senare så tog vi och drack kaffe och åt bullar (bulle i mitt fall). När vi hade ätit klart vart farmor jättepigg och sååå söt ! Hon satt och sjöng och klappade händerna ! :'D Jag blev helt glad. Och sen så var hon pratig också ! (:
 När Lasse och Christoffer kom så åt vi och typ pratade (pappa, farfar, Inga och Tomas hade en livlig diskution om Fjätervålen - vad som ska göras)...  Sen typ pratade vi lite mer och sen fikade de igen (jag orkade inte ...).
 Vid halv sex fick vi skjuts ner till stationen och klev på tåget. Några timmar senare blev vi hämtade på stationen av mamma och åkte direkt till morfar och tände ett ljus. ALLA hade tänt ljus där, så sorgligt men ändå fint...

Puss   ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0