Lördag - shoppingdag i stockholm

Hej alla !
 Har nu kommit hem från en låång shoppingdag i stockholm. Jag är JÄTTENÖJD med mitt besök; höstgarderoben är fullare och plånboken är bara 90 kr tunnare :D  Mycket kvar till Barcelona och de andra ...
 Vaknade vid halv åtta av att något slickade mig i ansiktet; öppnade ögonen ungefär en millimeter och såg att det var Ebba (det uppvaknandet är det bästa som finns!). Sen la hon sig bredvid mig och vi låg och "mornade" (som jessicas mamma skulle ha sagt) en stund till jag kom på; oj, nu MÅSTE jag gå upp. Åt frukost och gjorde mig iordning och vi kom iväg strax efter nio. Då var jag lite sur, Emelie var dryg, men det gick över när vi kom dit. Vi hittade en billig parkeringsplats, en bit utanför, men det var bara mysigt att gå. Sen, när vi kom  fram till Runners store (typ den enda affären pappa var intresserad av) skilde vi på oss, mamma och Emelie gick nån annanstans. Pappa var lite osäker på vilka skor han skulle ha, så han frågade en som jobbade där, som visade sig vara någon han kände igen och de pratade länge... Fast inte jobbigt för mig, det var lite kul att höra; de blev så glada (båda hade varit jättebra på att springa när de var unga).
 När pappa hade köpt skorna gick vi till Dance & Gymshop; affären man alltid går till först när man kommer till Stockholm. Där skulle jag köpa tåspetsskor. Vi gick in där och jag hittade en balettdräkt jag gilla, så den köpte vi. Sen testade jag tåspetsskor (pappa förstod inte så mycket när hon pratade om plié och sånt :b) och hittade ett par som var jättebra (de hade inte den strl jag egentligen skulle ha, men när jag testade de där så kände jag att de var jättebra)  och vi köpte dem också. Drottninggatan nästa.
 Vi gick in på Zara, den affären där jag oftast köper mest, och jag hittade en randig tröja på rea på TRF. Vi slog till direkt! Där hittade jag inget mer (jag köpte ju tre saker där för drygt en vecka sen) så vi gick vidare till SOUK. På Topshop hittade jag en JÄTTEFIN kofta som var mörkt grönblå, synd att det inte var jättefin modell. Eller alltså, den var fin framifrån men inte bakifrån. Jag hittade inget som jag älskade men på vägen ut såg jag en jättefin pyjamas, så den köpte vi. Sen gick vi ner till Friis & Company och jag tittade på väskan jag vill ha, fast i silver, den fanns inte i svart.
 Vi (jag?) bestämde oss för att gå in på Wedins men jag hittade inte några skinnhandskar (som var skälet att vi gick in) men jag fick den trevliga känslan av att jag köpte nåt där förra gången, mina fina silverskor <3. Då gick vi till H&M i väntan på att mamma och Emelie skulle ta sig till oss, så vi kunde äta.  På H&M hittade jag en fin, brun, A-linjeformad kläning (men den ska jag nog köpa i Västerås istället). Jag fick testa fort, för de ringde och sa att de var på SOUK. Då gick vi tillbaka och vi hade en trevlig lunch tillsammans (jag åt en kyckling-sallad, REKOMMENDERAS) och visade varandra vad vi hade köpt. Vi åt ganska snabbt (jag tyckte det var dumt att förlora tid) och sen på vägen ut från SOUK såg jag ett jättefint svart ribbat linne så det testade jag fort och köpte. Sedan  gick vi till åhléns för att titta på mössan på Kookaï. Jag testade den, den var jättefin men jag bestämde mig för att hålla mig till den mamma ska sticka åt mig.
 Nästa stopp blev MANGO. De hade fått en hel del nytt sen jag var där sist, fast då var jag lite stressad, eftersom att klockan var mycket, och vi var inte säkra på när de stängde. Jag testade ca. fyra saker och gillade två, men den ena var bara lixom "den var fin" inte "I LOVE IT" och den kosta typ 550 spänn. Inte alls värd det. Men den andra var jättefin; en svart kofta, helt i merino ull, med trekvartslånga ärmar och knappar. Den tyckte jag jättemycket om och den var relativt billig så den köpte vi (nu när jag kom hem kom jag på att det var den jag tyckte bäst om av allt). Sen skyndade vi iväg till Gul & Blå, för att titta om college-tröjan. Jag var osäker på vilken färg ag ville ha, men till slut bestämde jag mig för en grå med vit text och jag blev nöjd . Dessutom är det typ världens skönaste tröja! Ångrar dock att jag inte testade de där fina jeansen jag såg, jag borde ha gjort det...
 Efter det gick vi runt i lite olika småaffärer och jag hitta en asfin kjol, typ mörkgrå med hängslen, men den satt inte bra i midjan (den var midjehög), det var jättesynd :( Pappa tyckte också att den var fin... Men jag var glad ändå :L, jag hade ju ändå fått mycket. Då ringde Emelie och sa att vi skulle nog börja gå mot bilen. Vi tyckte också det, men på vägen gjorde vi två saker; vi stannade och köpte ett kilo kantareller för 40 kr (!) och jag köpte en ny lockcreme, min gamla var slut. Dét var där jag köpte min första och sista sak för det stockholmbesöket och det kändes BRAA :)
 På vägen hem stannade vi i Hummelsta för att köpa varsin liten godispåse, som i mitt fall blev en stor godispåse. Jag kaninte köpa godis utan att det blir för myckeet :/ men gott är det :D Jag fick en tomteklubba också, SÅÅÅ närjagvarliten-känslor ! Då åt jag alltid den <3
 Nu ska jag förmodligen sitta och softa ett tag framför datorn och sen kanske titta på TV.
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0